2009-01-28

Periodare...

- Hej, jag heter Antje och är periodare...

Ja, det är bara att erkänna!

Just nu är jag inne i en bakperiod.
Är så himla trött på alla E-nummer och annat "rat" som finns
i allt vi äter! Så nu blir det hembakat och ännu mer hemlagat framöver.

Nästa period jag också har kommit in i är "titta vad jag har"...
Har ärvt en hel del väldigt vackra saker och de tittar jag inte så noga
på under längre perioder men idag, då jag även kom in i
"rensa och städa perioden", så tog jag mig tid till att studera
och fotografera några av sakerna.
Tänk vad roligt det skulle vara om sakerna berättade...
Vem har virkat den otroligt vackra och skira duken
-farmor kanske eller min faster?









Vad tvättar du dig med?
Period fyra är att avveckla "kemi-industrin" här hemma, varför onödigt belasta kroppen och miljön med en massa - rent ut sagt - SKIT?!
Har kollat upp ingridienser i duschkrämer och schampon m.m. på sajten shenet.se
- och det är ingen rolig läsning alla gånger - huvva!!
Fram för så "rena" - alltså så få kemiska ingridienser som möjligt.

Tvål (men kolla innehållet även där för man försöker smyga på oss "huvvaheter") är faktiskt ett alternativ.

Period fem - nä nu ger jag mig ett tag...

Måste bara få tacka nära och kära som stöttar
och står ut med mig under alla mina perioder.....

Inga kommentarer: