2013-08-08

Oj...

...redan augusti - ja det sägs ju att tiden går fort då man har roligt.

Ledighet har varvats med lite jobb - har det ypperligt jag som kan bestämma arbetsdagar själv.

-Kommer inte husse snart?
Lite tävling, träning, stughäng, hemmahäng, orienteringshäng i Åre då maken å dotra orienterade, bröllopsjobb, promenader, soffhäng, sommarcaféfikat, hundutställning - ja, det känns att det varit en sådär skönt lagomt sommar!
Fast ett par veckor sommar är det väl kvar hoppas jag.

Nu närmast på listan står agilitydebuten för Heffa!
Har varit lite (läs mycket)  lat med hennes träning så vi får se hur det går.
Vi ska i alla fall gå ut på banan och ha roligt - för det har jag fått som tips - då jag nämnde på fb att jag hade tappat inspirationen.
Ska även "nystarta" dotterns hund efter långt rehab.
Å "gamhunn" hoppas jag bara ska leverera i agility/hoppklass 3.



2:a med ck i unghundsklassen och 4 totalt av 10 ställande pumitikar!



Stugan då?
Jo, vi har fått hjälp med grunden till den nya timrade stugan som vi hoppas ska komma upp i höst!
Åsså har vi rensat och fraktat bort rat (skräp) till soptippen.


Nästan så att man kan spela boule på grunden.





Lekte Ernst :) Satt sen på kvällen med nya "myggjagaren" och kunde njuta utan dom rackarna!!


Fina stenen från ängen blev perfekt framför förrådet!Lambert inviger :)

För övrig har mannen plockat 8kg hjortron, 3l hallon o lika mycket "blåbärsförplock" som jag kokat sylt av.
Mer blir det när vi far till stugan nästa gång - vilket bärår det är!!

1 kommentar:

Cissi sa...

Vilken perfekt sommar det låter som :-)

Än en gång stort grattis till syster Heffas agilitydebut - ni är verkligen superduktiga!!