2010-06-22

Avlopp....


















...för diskvatten (ganska smal slang) har vi i stugan.

På vårkanten blev det stopp och vi trodde
att det frusit.

När tjälen gått ur jorden försökte vi rensa med rensband -
men "icke sa nicke"!

Starka mannen började gräva å gräva å gräva å.....

Till slut hittade han problemet:
en kvist? som svällt! i slangen!

Hur i fridens namn hade den kommit dit??

Det lär vi aldrig få veta men skönt i alla fall
att det löste sig innan vi tog dit "storgrävar'n".....

Så nu kan vi fira midsommar utan att behöva gå ut med
slaskhinken.

3 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Vilken tur ni hade! Jag beundrar er brunn och tror mig äntligen ha hittat ett sätt att ge vår fula brunn ett lyft. Hoppas det är OK om jag stjäl idén?

Anonym sa...

Här stjäls ingenting ;) det heter att man låter sig inspireras.....jag blev det i Barcelona på Gaudis "gård"!

Jag gick till en kakelaffär och fick jättemycket fina prover alldeles gratis -

Är nog inte riktigt klar med brunnen men det får ta den tid det tar....

Ha så kul med skapandet..

Antje

Mimmi Hek sa...

OK, jag gör som du säger och låter mig inspireras. Ha en riktigt fin midsommar!