2010-06-07

Mera...


...flyt!

Känns skönt att surfa på den vågen just nu och det måste jag få tillåta mig för jag man vet aldrig när det blir stilltje i den här sporten.

Umeå var platsen för tävlingen den här gången.






Lördagen började inte helt lysande då vi diskade oss i agilityklassen då Challe tyckte att tunneln (..igen...suck..) var mer lockande än mattes "bjud" på ett hopphinder!
Resten av banan gick geschwint....

Hoppklassen gick i alla fall mycket bättre!
Vinst, pinne och uppflytt till trean! Wohoo....
Superpresent på Challes 5:årsdag!!

Kvällen firades på krog med verkligt god mat och dryck (maken bjussade - tack älskling).
Passade även på å "förfira" 23:årig bröllopsdag och nationaldag!

Söndagen inleddes med också med en diskning:
näst sista hindret - suurt.....hrumph..

Nervös inför första start i 3:an där "racergänget" härjar.....landslagsekipage osv.
-Huvva...hur ska lilla vi?

Ja ja, -ut o ha kul peppade mina klubbkamrater mig - la bort prestationsångesten och körde!

O:allde loppet o tiden blev 31,38 wohooo - igen! (Vinnande tid blev 25,70!)
Duktiga Challe lyssnade och var följsam!
Placering 12 av 30 startande är inte alls illa för första start i trean!!!!!

Härlig agilityhelg med riktigt hyfsat väder,fina arrangemang o sköna agilityfreakar.

Längtar redan till nästa tävling, nörd som jag är.....

1 kommentar:

Solweig sa...

Ett mycket sent grattis från Tora och mej!

Tack för en jätterolig kursstart, ser fram emot fortsättningen.

Du är bäst!!