2011-10-21

Att...

...10 centimeter kan göra så mycket!?

Håller på att renovera här hemma - tio år sen sist så färgsättning m.m. har ju inte varit up to date så att säga.

Hur som helst upptäckte jag att en list döljde ett litet tomrum som jag tog och fixade till en liten kokbokshylla av och som blev superbra.

Hyllan snickrade en snäll och fiffig kund till mig (jo, han är snickare i och för sig...) och det är guld värt med sådana som bara säger när man kommer med en ritning - japp det fixar jag!!

Han kommer faktiskt få räkna med ytterligare en "tomrumshylla" mittemot då det är ett tomrum mellan frys och yttervägg - där kommer jag nog att kunna ha brickor, hundmat å annat smått o gott - den hyllan blir nog hela 20 cm ;)


1 kommentar:

Mimmi Hek sa...

Så fiffigt med en liten kokbokshylla! Köket verkar vara jättefint nu.
Det går bra att beställa en liten ängel. Med tanke på att du skrev att den skulle sitta på en vägg så är det bäst att du får veta att den är liten, ca. 11 cm hög. Jag hoppas att du inte har för bråttom med den. Fick beställning på 7 änglar av en annan bloggvän för ett bra tag sedan och har precis börjat på dom. Det tar sin lilla tid med var och en.
Ha en skön helg.
Kram